שיטות טיפול בפוביה מכלבים (פחד מכלבים טיפול)

מחבר/ת:צוות מרכז רימון
התמחות: טיפול בחרדה

שיטות טיפול בפוביה מכלבים (פחד מכלבים טיפול)

מהי פוביה ומהי פוביה מכלבים?

פוביות הן בין הפרעות החרדה הנפוצות ביותר, בעיקר אצל ילדים. אחת מהן היא הפוביה מכלבים, המתבטאת בפחד משמעותי המפריע לחיי היומיום של הסובלים ממנה. טיפול בפחד מכלבים דורש הבנה עמוקה של הבעיה ושיטות טיפול מותאמות אישית, מאחר וטיפול קלאסי לרוב אינו יעיל לטיפול בחרדות מסוג זה, במיוחד אצל ילדים.

פוביה מוגדרת כפחד משמעותי ומתמשך, המוביל לפגיעה בתפקוד היומיומי. על פי הקריטריונים של איגוד הפסיכיאטרים האמריקאי, יש לאבחן פוביה מכלבים על בסיס תגובות חרדה משמעותיות כאשר נחשפים לגירוי הפובי. בקרב מבוגרים, טיפול בפוביה מכלבים כולל לרוב שיטות מתקדמות כמו טיפול CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) לפחד מכלבים. פסיכולוג לטיפול בפוביה מכלבים משתמש בטכניקות אלו כדי לעזור למטופלים להתגבר על פחדיהם.

קריטריונים לאבחון פוביה מכלבים כוללים תגובת פחד משמעותית ומתמשכת, חשיפה לגירוי הפובי המובילה לתגובת חרדה ואי נוחות, ופגיעה בתפקוד כתוצאה מהפוביה. חשוב לוודא שהפוביה נמשכת לפחות שישה חודשים ואינה נובעת ממקור רפואי או אחר. במיוחד אצל ילדים, הפוביה מכלבים יכולה להוביל לפגיעה בתפקוד החברתי, האקדמי והכללי, ולכן טיפול מוקדם ומותאם אישית הוא חיוני.

מרכז רימון מתמחה בטיפול בפוביה מכלבים, ומציע מגוון טיפולים מותאמים אישית לפוביה זו. מומחי המרכז מסבירים כיצד מתפתחת פוביה מכלבים וכיצד ניתן לטפל בה ביעילות.

 

קריטריונים לאבחון פוביה מכלבים

אבחון פוביה מכלבים מתבסס על קריטריונים מדויקים המוגדרים על ידי איגוד הפסיכיאטרים האמריקאי. אבחון נכון הוא השלב הראשון והחשוב ביותר לפני תחילת טיפול בפחד מכלבים. הקריטריונים כוללים תגובת פחד וחרדה משמעותית ומתמשכת בעת חשיפה לגירוי הפובי, במקרה זה כלב, אשר מובילה לתגובת חרדה מיידית. פחד זה חייב להיות קיצוני יותר מהתגובה הרגילה והמצופה ולגרום לאי נוחות משמעותית או לפגיעה בתפקוד היומיומי של האדם.

במיוחד אצל ילדים, חשיפה לגירוי הפובי, כלומר כלב, תעורר תגובות חרדה ניכרות כמו בכי, התפרצויות זעם, קיפאון או הצמדות להורים. אצל מבוגרים, הפוביה תתבטא לעיתים בהימנעות ממקומות בהם יש סיכוי לפגוש כלבים, מה שמגביל את חיי היומיום ופוגע בתפקוד החברתי והמקצועי.

הקריטריונים כוללים גם את הדרישה שהפחד יימשך לפחות שישה חודשים, וזאת כדי להבדיל בין תגובת פחד זמנית לבין פוביה מתמשכת. בנוסף, יש לוודא שהפחד מכלבים אינו נובע ממקור רפואי או מצב נפשי אחר.

טיפול בפוביה מכלבים מחייב הבנה מעמיקה של הקריטריונים הללו כדי לספק את הטיפול המתאים ביותר. במרכז רימון, פסיכולוג לטיפול בפוביה מכלבים יבצע אבחון מדויק המבוסס על הקריטריונים האלו, ולאחר מכן יתאים תוכנית טיפול אישית. השיטות כוללות טיפול CBT לפחד מכלבים, שהוכח כיעיל במיוחד בהתגברות על פוביות וחרדות.

השכיחות של פוביות אצל ילדים היא כ-5%-7% באוכלוסיה הכללית, ובקרב מבוגרים אף יותר. ללא טיפול מתאים, הפוביה עלולה להימשך לאורך שנים רבות ולגרום לסבל משמעותי ולפגיעה באיכות החיים. לכן, זיהוי נכון ואבחון מדויק הם קריטיים להתחלת טיפול בפוביה מכלבים, וכך לשיפור המהיר במצבם של הסובלים מהפחד הזה.

סימנים שונים של פוביה מכלבים

פוביה מכלבים מתבטאת במגוון רחב של סימפטומים, הן פיזיים והן נפשיים. הבנת הסימנים הללו היא חיונית לאבחון נכון ולהתאמת טיפול בפחד מכלבים. הסימנים כוללים סימפטומים של חרדה כמו דפיקות לב מואצות, הזעה מוגברת, רעד, וקוצר נשימה. בנוסף, סימפטומים סומטיים כגון כאבי בטן, כאבי ראש, וסחרחורת עלולים להופיע בעת חשיפה לכלבים או אפילו בעת המחשבה על כלבים.

פוביה מכלבים משפיעה גם על התחושה הכללית של האדם ועל איכות חייו. תחושת חוסר סיפוק מהחיים ופגיעה בתפקוד היומיומי, כולל בתפקוד החברתי, האקדמי והמקצועי, הם חלק מההשלכות הנפוצות של פוביה זו. אנשים הסובלים מפוביה מכלבים עשויים להימנע ממקומות ציבוריים כמו פארקים או רחובות שבהם יש נוכחות של כלבים, מה שמגביל את חופש התנועה שלהם ופוגע באיכות חייהם.

נמצא במחקרים כי ללא טיפול מתאים, פוביה עלולה להימשך זמן רב ולהוביל לסבל מתמשך. פוביות יכולות להימשך למעלה מעשרים שנה אם לא מטפלים בהן, ולעיתים אף יותר. מבוגרים עם פוביות צורכים שירותים רפואיים בשיעור גבוה באופן ניכר, מה שמצביע על הפגיעה המשמעותית בבריאות הנפשית והפיזית שלהם.

החשיבות של טיפול בפוביות וחרדות אצל ילדים וגם בקרב מבוגרים, מוקדם ככל האפשר, היא קריטית. טיפול בפוביה מכלבים כולל גישות שונות כמו CBT לפחד מכלבים, שהוכח כיעיל בטיפול בחרדות. פסיכולוג לטיפול בפוביה מכלבים במרכז רימון ישתמש בטכניקות מתקדמות כדי לעזור למטופלים להתגבר על פחדיהם ולשפר את איכות חייהם.

מרכז רימון מתמחה בטיפול בפחד מכלבים ומציע מגוון רחב של טיפולים מותאמים אישית. מומחי המרכז מסבירים כיצד ניתן לזהות את הסימנים השונים של פוביה מכלבים וכיצד ניתן לטפל בהם ביעילות. טיפול נכון יכול להוביל להטבה משמעותית במצבם של הסובלים מהפוביה ולהחזיר להם את השליטה על חייהם.

שיטות טיפול בפוביה מכלבים - פחד מכלבים טיפול
שיטות טיפול בפוביה מכלבים – פחד מכלבים טיפול
מרכז רימון מומחים בטיפול בפוביה מכלבים – פחד מכלבים – מהו? איך מאבחנים? ואיך מטפלים. מומחי מרכז רימון מסבירים

התפתחות פוביה מכלבים

פוביה מכלבים יכולה להתפתח בדרכים שונות, והבנת מנגנוני הפיתוח שלה היא המפתח לטיפול אפקטיבי. טיפול בפחד מכלבים במרכז רימון מתבסס על מחקר מעמיק של הגורמים להתפתחות הפוביה ועל התאמת הטיפול הנכון בהתאם.

אחת הדרכים המרכזיות שבהן מתפתחת פוביה מכלבים היא באמצעות למידה קלאסית. גירוי מפחיד שמתחבר, לרוב במקרה, לגירוי ניטרלי יכול להפוך את הגירוי הניטרלי למפחיד (התפתחות טראומה מכלב). לדוגמה, ילד שננשך על ידי כלב (גירוי שלילי) עלול להתחיל לראות את כל הכלבים כמסוכנים, למרות שהם היו בעבר אובייקט ניטרלי עבורו. פוביה מכלבים כזו יכולה להימשך גם בבגרות, במיוחד אם הילד לא קיבל תמיכה נכונה להתמודד עם החוויה הטראומטית.

למידה חברתית היא דרך נוספת להתפתחות פוביה מכלבים. צפיה בתגובות חרדה של ילדים או מבוגרים אחרים או שמיעה על מצבים מסוכנים יכולה להוביל לפיתוח פחד דומה. לדוגמה, אם ילד רואה את הוריו מגיבים בפחד לכלב, הוא עשוי ללמוד לראות את הכלב כמסוכן ולפתח פוביה מכלבים בעצמו. גם כאשר התגובה הפחדנית אינה מילולית, המסר מועבר ונטמע בילד.

טיפול CBT בפוביה מכלבים (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) מתמקד בלמידה מחדש של התגובות לגירויים המעוררים פחד. פסיכולוג לטיפול בפוביה מכלבים במרכז רימון יעבוד עם המטופלים על שינוי תפיסותיהם והתנהגותם מול כלבים, כדי להפחית את הפחד ולשפר את התפקוד היומיומי.

כל אחד יפתח פוביה אחרי חשיפה לאירוע מפחיד?

לא כל אחד יפתח פוביה או חרדה אחרי אירוע מפחיד. ישנם מספר משתנים המשפיעים על כך, כמו משאבים אישיותיים או סביבתיים (למשל, תמיכה חברתית), הבדלים אישיים (כגון נטיה מולדת), וחשיפה קודמת לאירועים מפחידים שכללו התמודדות חיובית. חשיפה חיובית יכולה להוות זיכרון של התמודדות ולהביא להתרגלות לגורם מעורר הפחד. 

מרכז רימון מתמחה בטיפול בפוביות, כולל פוביה מכלבים, ומציע טיפול מותאם אישית המבוסס על הבנה מעמיקה של הגורמים לפוביה והתאמת שיטות טיפול ייחודיות לכל מטופל. טיפול נכון בפוביה מכלבים יכול להביא להקלה משמעותית ולשיפור באיכות החיים של הסובלים ממנה.

 

מדוע פוביה מכלבים ופוביות באופן כללי לא עוברות מעצמן?

הסיבה המרכזית לכך שפוביות, כולל פוביה מכלבים, אינן נעלמות מעצמן היא המנעות מהגירוי המפחיד. המנעות זו משמרת את דפוסי החשיבה הפוביים ואת התגובות ההתנהגותיות השליליות. כאשר אדם נמנע מכלבים מתוך פחד, הוא מחזק את התפיסה שהכלב מסוכן ועליו להתרחק ממנו. בכל פעם שהוא נמנע או בורח מסביבת כלבים, האמונה הזו מתחזקת והפוביה משתמרת.

טיפול בפחד מכלבים כולל התמודדות ישירה עם הגירוי המפחיד במטרה לשבור את מעגל ההמנעות. אחת מהשיטות היעילות לכך היא טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) לפחד מכלבים. בשיטה זו, המטפל עוזר למטופל להיחשף בהדרגה לגירוי הפובי (כלבים) בצורה מבוקרת ובטוחה, תוך שימוש בטכניקות שונות להפחתת החרדה ולהגברת התחושת השליטה.

פוביה מכלבים יכולה להתפתח בעקבות אירועים שונים כמו נשיכה על ידי כלב, צפייה בכלב שתוקף אדם אחר, שמיעה על מקרים של תקיפה, או אפילו צפייה בתגובות פחד של אחרים לכלבים. לעיתים, אפילו אירועים שאינם מסוכנים בפועל, כמו כלב שקופץ משמחה על ילד או רודף אחריו, יכולים לעורר פוביה אם הילד מפרש אותם כפחד.

הגורם המרכזי שמוביל להתפתחות פוביה מכלבים הוא פירוש האדם את המצב. אין צורך שהכלב ינשך כדי לפתח פוביה; מספיק שהאדם יפרש נביחה או התקרבות של כלב כמפחידה כדי לעורר תגובה פובית. הפוביה יכולה להתחיל מכלב ספציפי ולהתפשט לכלבים אחרים, בגדלים ובסיטואציות שונות. לדוגמה, ילד שפחד מכלב נובח בחדר המדרגות עלול לפחד לצאת לגינה ציבורית מחשש שיפגוש כלב אחר.

טיפול בפוביה מכלבים במרכז רימון כולל אבחון מדויק של מידת הפחד, עוצמתו, משך הפוביה ומשתנים רלוונטיים נוספים. הפסיכולוגים במרכז מתאימים לכל מטופל תוכנית טיפול אישית, הכוללת טכניקות של CBT לפחד מכלבים, דה סנסטיזציה שיטתית, אימון מדורג וחיזוקים, ודוגמא אישית.

באמצעות טיפול נכון ומותאם אישית, ניתן להשיג הטבה משמעותית במצבם של הסובלים מפוביה מכלבים תוך מספר פגישות. הטיפול עוזר למטופלים להגיב בצורה פחות חרדתית ולחוש בטוחים יותר בסביבה שבה יש כלבים. הצלחות בטיפול מובילות לחיזוק הערך העצמי ותחושת המסוגלות האישית של המטופלים. שיתוף הפעולה בין ההורים למטפל הוא קריטי להשגת תוצאות מצוינות שמחזיקות לאורך זמן.

רק אם הכלב ינשך אותי אני עלול לפתח פוביה מכלבים?

הגורם המרכזי שהופך את הכלב לגירוי מפחיד הוא פירוש האדם את המצב אליו היה עד. לכן, אין משמעות האם הכלב נשך או רק נבח על אדם כלשהו או על הילד עצמו, מספיק שהאדם פרש נביחה זו כמפחידה או מסוכנת בכדי לפתח פוביה מכלבים.
בנוסף, הפוביה יכולה להתחיל מכלב ספציפי שהיה קשור לאירוע מסויים שגרם להתפרצות הפוביה, אך עלולה להיות מוכללת לכלבים אחרים, בגדלים שונים ולמצבים שונים.
לדוג’ ילד שפחד מהכלב של השכנים, מכיוון שזה נבח עליו בחדר המדרגות, עלול לפחד לצאת לחדר המדרגות מחשש שהכלב יעבור שם או שהפוביה תוכלל והילד יחשוש ללכת לגינה הציבורית מחשש שיפגוש שם כל כלב אחר, או יגיב בחרדה למשמע כלב נובח.

 

תגובות אופייניות של ילדים ומבוגרים עם פוביה מכלבים

התגובות הפיזיות והנפשיות של ילדים ומבוגרים עם פוביה מכלבים יכולות להיות מגוונות ומשמעותיות, והן משפיעות באופן ישיר על איכות חייהם. הבנה מעמיקה של תגובות אלו היא קריטית לצורך התאמת טיפול בפחד מכלבים בצורה היעילה ביותר.

תגובות פיזיות

פוביה מכלבים מתבטאת לרוב בתגובות פיזיות של פחד וחרדה, כמו רעד, דפיקות לב מואצות, קושי לנשום, כאבי בטן, כאבי ראש, סחרחורת ואפילו השתנה לא רצונית. תחושות אלו מתעוררות כאשר האדם נחשף לכלב או אפילו כאשר הוא חושב על מפגש אפשרי עם כלב.

תגובות נפשיות והתנהגותיות

מעבר לתגובות הפיזיות, הפוביה מכלבים מתבטאת גם בתגובות נפשיות והתנהגותיות כמו תחושת פחד עזה, בכי, צעקות והתנהגות מתנגדת. ילדים עלולים להיצמד להוריהם, לבקש אישור ובדיקה שאין כלבים באזור, ולהימנע ממצבים שבהם יש סיכוי לפגוש כלבים. מבוגרים עשויים לצמצם את זמן השהייה במקומות ציבוריים ולהימנע מביקורים אצל חברים או קרובי משפחה שמחזיקים בכלב.

המנעות והגבלות

המנעות ממצבים שבהם עלול להיות כלב היא תגובה אופיינית לסובלים מפוביה מכלבים. לדוגמה, ילד עלול להימנע מהליכה לפארק או לגינה הציבורית מחשש לפגוש כלב, או מבוגר עלול לשנות את מסלול ההליכה שלו כדי להימנע מפגישה עם כלב. תגובות המנעות אלו מגבילות את חיי היומיום ופוגעות באיכות החיים של הסובלים מהפוביה.

טיפול CBT לפוביה מכלבים (טיפול קוגניטיבי התנהגותי)

טיפול בפוביה מכלבים, במיוחד באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) לפחד מכלבים, נמצא יעיל ביותר בטיפול בחרדות ובפוביות. הטיפול כולל טכניקות כמו דה-סנסטיזציה שיטתית, אימון מדורג וחיזוקים, ודוגמא אישית. באמצעות חשיפה מדורגת לכלבים בסביבה מבוקרת ותמיכת המטפל, המטופל לומד להפחית את תגובת החרדה ולהגיב בצורה מותאמת יותר.

טיפול בפוביה מכלבים בקרב ילדים

ההוכחות ליעילות טיפולים קוגניטיביים התנהגותיים בחרדה אצל ילדים הן מגיל 7 ומעלה. בקרב ילדים צעירים יותר, החרדה מוחשית יותר והמרכיבים הקוגניטיביים בטיפול משפיעים פחות. טיפולים יעילים לילדים צעירים כוללים דוגמא אישית ואימון בחיזוקים. הילד צופה בדמות מבוגרת משמעותית שנחשפת לכלב ומגיבה בצורה מתמודדת ואדפטיבית. בנוסף, התקרבות מדורגת לגירוי הפובי וחיזוק התנהגויות חיוביות מסייעים בהפחתת הפחד.

הערכת מצב והתחלת טיפול

הטיפול בפוביה מכלבים במרכז רימון מתחיל בהערכה של מידת הפחד, העוצמה, המשך, ועוד משתנים רלוונטיים. נאספים פרטים לגבי התפתחות המטופל ופחדים או בעיות נלוות. ההורים או האדם עצמו מקבלים הסבר על מהלך הטיפול, מחליטים על חיזוקים אפשריים ומתאימים היררכיית חשיפות. ההיררכיה כוללת משימות שבהן המטופל נחשף לגירוי הפובי בצורה מבוקרת ומדורגת.

תוצאות הטיפול

ברוב המקרים, טיפול בפוביה מכלבים מביא להטבה משמעותית תוך מספר פגישות. המטופל לומד להגיב בדרכים פחות חרדתיות ולהרגיש בטוח יותר בסביבה שבה יש כלבים. ההצלחות בטיפול מחזקות את הערך העצמי ותחושת המסוגלות האישית של המטופלים. שיתוף הפעולה בין ההורים למטפל תורם לתוצאות מצוינות שמשתמרות לאורך זמן.

 

טיפול בפוביה מכלבים בקרב ילדים בגיל צעיר

ההוכחות לטיפולים בחרדה אצל ילדים מצביעות על יעילות מגיל 7 ומעלה. בקרב ילדים צעירים יותר, המחקר לגבי יעילות הטיפול בחרדה מועט יותר. אצל ילדים צעירים החרדה מוחשית יותר ולכן למרכיבים הקוגניטיביים בטיפול יש השפעה פחותה. עם זאת, ישנם שני טיפולים ספציפיים שנמצאו יעילים יותר לטיפול בחרדות ופוביות אצל ילדים בגיל הצעיר יותר.

דוגמה אישית

הטיפול הראשון הוא דוגמה אישית, שבה הילד צופה בדמות מבוגרת משמעותית שנחשפת לגירוי מעורר החרדה ומגיבה בצורה אדפטיבית ומתמודדת. הילד מקיים אינטראקציה עם המבוגר ועם הגירוי בהנחיית המבוגר. לדוגמה, הורה שנחשף לכלב ומראה תגובות רגועות ואדפטיביות יכול להוות דוגמה טובה לילד, מה שמפחית את החרדה של הילד לאורך זמן.

אימון ושימוש בחיזוקים

הטיפול השני הוא אימון ושימוש בחיזוקים. גישה זו כוללת התקרבות מדורגת לגירוי הפובי, חיזוק הצלחות קטנות והתמודדויות חיוביות, שימוש במשוב ומתן הוראות ישירות. באמצעות חיזוקים, הילדים לומדים לקשר התנהגות חיובית עם תגמול, מה שמחזק את ההתנהגות הרצויה ומפחית את הפחד.

הערכת מצב והתחלת טיפול

הטיפול בפוביה או פחד מכלבים במרכז רימון כולל תחילה הערכה של מידת הפחד, עוצמתו, משך הפוביה ומשתנים רלוונטיים נוספים. ההערכה כוללת גם את מצבו הרפואי של הילד או המבוגר, פרטים לגבי התפתחותו, ולגבי פחדים, חרדות או בעיות אחרות נלוות. לאחר ההערכה, ההורים או האדם עצמו מקבלים הסבר על מהלך הטיפול ומחליטים יחד עם המטפל על חיזוקים אפשריים.

במסגרת הטיפול, תבנה היררכיית חשיפות (או “סולם אומץ”) הכוללת משימות בהן יהיה על הילד להיחשף לגירוי הפובי בהדרגה ובצורה מבוקרת. היררכיית החשיפות נקבעת לפי פרטי המקרה והרקע לפיתוח הפוביה, עם דגש על חשיפה לכלבים שונים, בגדלים שונים ובסיטואציות מגוונות. מטרת התהליך היא להגביר את הסיכוי להכללת הטיפול בחרדה על ידי הילד או המבוגר.

תוצאות הטיפול

במרבית הטיפולים בפוביות אצל ילדים ומבוגרים ניתן להשיג הטבה משמעותית תוך מספר פגישות. בטיפול בפוביה מכלבים, הילד לומד להגיב בדרכים פחות חרדתיות ולהרגיש בטוח יותר בסביבה שבה ישנם כלבים. תוצאות הטיפול מראות כי ילדים עם חרדה מגיבים בפחות ניסיונות להימנע מגירויים מפחידים. לעיתים קרובות ניתן לראות שהתקדמות בטיפול והתגברות על הפחדים מהווה חיזוק בפני עצמו ומעוררת התלהבות בילד לאור הצלחותיו. הצלחות אלו תורמות רבות לחיזוק הערך העצמי ותחושת המסוגלות האישית של הילד.

שיתוף פעולה בין ההורים למטפל

חשוב לציין שהצלחת הטיפול תלויה רבות בשיתוף פעולה בין ההורים למטפל. שיתוף פעולה זה נושא תוצאות מצוינות אשר לרוב משתמרות לאורך שנים לאחר הטיפול. לעיתים יש צורך בפגישות בודדות אחת לכמה זמן לשם חיזוק המיומנויות שנרכשו בטיפול.

 

טיפול בפחד מכלבים במרכז רימון

כפי שכבר סיפרנו לכם 🙂 גם כאשר מדובר בפחד שכיח כמו פוביה מכלבים, הטיפול בו דורש הבנה מעמיקה של הנושא, של נפש האדם ושל דרכי הטיפול היעילות ביותר. כאשר מחפשים פסיכולוג מומלץ לטיפול בפוביה מכלבים או כל פוביה אחרת, חשוב לדעת שמגיעים לאיש מקצוע מומחה ומנוסה.

בפנייה למרכז רימון, ניתן להיות רגועים ובטוחים כי יותאם לכם מטפל מומחה שעמד בסטנדרטים המחמירים שלנו. מטפל שסיים תואר שני לפחות במוסד אקדמי מוכר, בעל ניסיון בתחום התמחותו, וקיבל המלצות מאנשי מקצוע בכירים. פנו אלינו עכשיו ללא כל התחייבות להתאמת מומחה באזור מגוריכם. נשמח לעמוד לרשותכם ולעזור לכם להתגבר על הפוביה מכלבים ולשפר את איכות חייכם.

פנו אלינו עכשיו ללא כל התחייבות להתאמת מומחה באזור מגוריכם.

נשמח לעמוד לרשותכם – צוות מרכז רימון

 

לסיכום

פוביה מכלבים היא בעיה נפוצה שיכולה להשפיע על איכות החיים של ילדים ומבוגרים כאחד. טיפול מותאם אישית, במיוחד באמצעות טיפול קוגניטיבי התנהגותי קלאסי – טיפול CBT לפחד מכלבים, יכול להביא להטבה משמעותית ולהפחתת החרדה. מרכז רימון מציע טיפולים מתקדמים ויעילים להתמודדות עם הפוביה ומסייע למטופלים לחיות חיים מלאים ומשוחררים מפחדים.

 

 

המומחים של רימון ב

טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT לילדים ונוער

עוד מאמרים בנושא

פוביה מכלבים אצל ילדים? גלו מה הם הגורמים, הטיפול והכלבים המתאימים וכן טיפים להתמודדות עם הפחד מכלבים. איך לעזור לילד שמפחד מכלבים? קראו עוד!
התמודדות עם פחד מכלבים אצל ילדים: טיפים, גורמים ודרכי טיפול פוביה מכלבים יכולה להיות מאתגרת. במאמר זה נסקור את הדרכים השונות להתמודדות עם פחד מכלבים...
פחד מכלבים מה עושים - התמודדות יומיומית עם פחד מכלבים
פחד מכלבים מה עושים – התמודדות יומיומית עם פחד מכלבים הקדמה פחד מכלבים מה עושים? פחד מכלבים, או צינופוביה, הוא אחד הפחדים הנפוצים ביותר שעשוי...
פחד מכלבים: הבנה והתמודדות עם פוביה מכלבים
פחד מכלבים: הבנה והתמודדות עם פוביה מכלבים   פחד מכלבים הוא נפוץ יותר ממה שרבים חושבים. אנשים רבים סובלים מפוביה מכלבים ברמות שונות, מה שמקשה...
ארכנופוביה או פחד מעכבישים היא פוביה נפוצה מאד. מאמר זה מתעמק במקורות, סימפטומים ואפשרויות הטיפול בארכנופוביה ומספק מדריך מקיף להתגברות על פחד זה.
הכל על פחד מעכבישים: ארכנופוביה ארכנופוביה או פחד מעכבישים היא פוביה נפוצה הפוגעת באנשים רבים ברחבי העולם. מאמר זה מתעמק במקורות, סימפטומים ואפשרויות הטיפול לפוביה...
המדריך שלנו: חרדה חברתית טיפול עצמי. למדו דרכים יעילות להתגברות על חרדה חברתית. וגם מטפלים מומלצים בחרדה חברתית. קראו עכשיו.
חרדה חברתית טיפול עצמי: איך להתגבר על חרדה חברתית חרדה חברתית יכולה להיות אתגר מרתיע, המשפיע על כל היבט בחייו של האדם – ממערכות יחסים...
גלו את הדרכים להתגברות על אמטופוביה (פחד מהקאות). למדו על הגורמים, הסימפטומים ושיטות הטיפול באמטופוביה. מטפלים מומלצים בפוביות.
כיצד אמטופוביה (פחד מהקאות) משפיעה על חייהם של אנשים רבים אמטופוביה – פחד מהקאות אמטופוביה, המזוהה לעתים קרובות כפחד מהקאות או פוביה מהקאות, תופסת מקום...

צריכים עזרה באיתור מומחה מתאים? השאירו פרטים

    כניסה למערכת